Bye W&J - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bente Kelly - WaarBenJij.nu Bye W&J - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Bente Kelly - WaarBenJij.nu

Bye W&J

Blijf op de hoogte en volg Bente

13 Mei 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben nu net klaar met mijn finals, dus mijn vakantie is nu officieel begonnen. Het is best wel een gek idee dat ik woensdag alweer wegga. Door alle drukte ben ik helemaal vergeten om nog iets op mijn blog te schrijven, maar daar heb ik nu weer een beetje tijd voor.

18 maart (oh alweer zo lang geleden) begon mijn springbreak. Met tien man zijn we naar Daytona beach gevlogen om daar een week lekker van de zon te genieten. We hadden 2 hotelkamers geboekt voor 4 personen waar je een extra persoon bij kon boeken en dan zouden ze je een extra bed geven. Maar blijkbaar moest je dat er specifiek bijzeggen, want wij hadden dus twee bedden en weinig. Laten we zeggen dat we erg blij waren dat op de een na laatste dag ze een extra bed kwamen brengen. De week in Daytona hebben we niet zo veel gedaan. De dagen bestonden voornamelijk uit op het strand liggen en ’s avonds feesten.

Begin april organiseerde de College een trip naar Washington DC. Dat was ideaal geregeld. We werden met de bus afgedropt ( ook al was de chauffeur volgens de docenten stoned), werden ingecheckt in het hostel en we moesten zondag om 4 uur weer ergens verzamelen. De eerste dag hebben voornamelijk regen gehad, wat een beetje balen was, dus hebben we besloten om alle binnen dingen te doen. We begonnen met holocaust museum. Blijkbaar moest je kaartjes van te voren reserveren dus we konden alleen de expositie zien, maar die was al indrukwekkend genoeg. In de expositie zag ik ook brieven en Jodensterren vanuit Nederland. Rare gedachte dat ie vanuit Nederland in Washington terecht zijn gekomen. Vervolgens zijn we naar het american history museum geweest. Dat was erg interessant en ook wel bijzonder om dingen te zien als war for freedom en all men are created equel en het volgende stuk gaat over slavernij…. Vervolgens zijn we nog naar het spy mueum geweest. Die avond hebben we maar weer de kans genomen om te clubben, aangezien er op campus niet echt clubs zijn. De volgende dag hebben we echt super weer gehad en hebben we alle highlights van Washington gedaan. Het witte huis, Lincoln memorial, memorial voor de tweede wereldoorlog en een voor Vietnam, Washington memorial en het Capitool. Voordat we de bus weer terug naar huis gingen nog lekker een hamburger naar binnen gewerkt. Washington was echt een goed weekend.

Het weekend daarna kwam papa op bezoek. Ik denk dat ik de hele week iedereen heimwee heb gegeven en het verbaasd me dat niemand gek is geworden van mijn hyperheid. Ik had papa opgewacht op het vliegtuig. En het moment dat het vliegtuig aankom stond ik alleen maar te zenuwpezen en wachten tot die eraan kwam. Toen ik hem eindelijk zag was het net een filmscene van twee mensen die elkaar super gemist hebben en in slow motion naar elkaar toe rennen. Jep, we hadden zo in al you need is love gepast haha. Na een lange knuffel hebben we de auto opgehaald en heb ik voor het eerst gereden in Amerika, whoooho. We zijn lekker uit eten geweest en daarna heb ik hem de campus en mijn kamer laten zien, en heeft ie mijn roommate ontmoet. En vooral niet geheel onbelangrijk kon ik mijn spullen uitpakken die papa mee had genomen. AL mijn zomerkleden en pindakaas en hagelslag en stroopwafels en omg (bijna allemaal al op natuurlijk). Daarna was papa natuurlijk helemaal op en is ie snel terug naar zijn hotel gegaan. De volgende ochtend hebben we samen ontbeten in de “commons”(de eetcafetaria) en heeft wat van mijn vrienden hier leren kennen. Na het ontbijt begonnen we aan onze reis naar Canada, Niagara Falls. Het was super om na zo lange tijd weer bij te praten. De reis verliep soepen en het hotel was prachtig. En we hadden nu meer bedden dan nodig dus ik was helemaal blij. Het uitzicht van het hotel was geweldig. Uitzicht op de Niagara Falls, beter had het niet gekund. We zijn meteen naar de Niagara Falls gelopen en hebben het dorpje een beetje verkend. Het dorpje was een grote kermis attractie spookhuizen reuzenrad en minigolf, je kont het zo gek niet verzinnen of ze hadden het. Die avond zijn we gaan eten in een Braziliaans steakhouse waar ze rond liepen met stokken met vlees eraan en dan kon sneden ze het eraf voor je aan je tafel. OMG dat was echt heerlijk! Veel beter dan het eten dat ik hier dagelijks moet eten. De volgende dag hebben we een boottrip naar de Falls gemaakt. Best wel immens als je daar beneden staat en ook best wel nat, maar wel mega vet. Daarna zijn we naar het vogeltjes museum gegaan en heb ik een papegaai vastgehouden! Volgens mij was ik niet echt de doelgroep, maar vogeltjes kijken blijft leuk. Vervolgens hebben we nog een kijkje achter de Falls genomen en zijn we terug naar het hotel geweest. Even opfrissen om daarna lekker uit eten te gaan. We hebben nog een kijkje bij de Falls in het donker genomen. Ze schijnen er lampen op waardoor het een heel gaaf effect geeft. De volgende dag hebben we nog een wandeling gemaakt langs een van de wildste rivieren en daarna zijn we terug gegaan richting Washington PA. Eenmaal op de campus konden we aansluiten bij de BBQ. En voordat ik het wist was het alweer maandagochtend. Dat weekend was echt voorbij gevlogen. Na de laatste koffie is papa weer terug naar het vliegveld gereden. Ben echt heel bij dat ie langs is geweest en kon zien waar ik nu mijn tijd doorbreng.

Mijn laatste uitje was twee weken terug. Alles was mis kon gaan ging mis. We hadden een weekend Philadelphia gepland. Het begon al goed omdat ik twee buskaartjes te veel had gekocht. De extra bedden in het hotel toch niet geannuleerd konden worden en ik op het allerlaatste moment erachter kwam dat ik de buskaartjes niet had uitgeprint. Uiteindelijk bleek dat je de kaartjes ook gewoon op je telefoon kon laten zien, hadden we lekker veel ruimte in de bus en waren de bedden gewoon geannuleerd. Het hostel was echt een super hostel. Alles zag er goed uit en ben er 2 Nederlanders tegen gekomen super leuk! De eerste dag hebben we super weer gehad en hebben we heel toeristisch een tour gemaakt met paard en wagen. De tour guide was een geschiedenis leraar die zich helemaal uit aan het leven was en super enthousiast vertelde over alles in Philadelphia. Daarna gingen we op zoek naar het LOVE beeld. Dit bleek veel kleiner te zijn dan het eigenlijk was dus was een beetje een teleurstelling. Vervolgens zijn we naar de liberty bell geweest wat eigenlijk een kapotte bel, maar de gedachte erachter is wel heel mooi. En als laatste zijn we naar het huis geweest waar de eerste Amerikaanse vlag is gemaakt. Vervolgens lekker uit eten en daarna stappen met het hostel. De volgende morgen hadden we allemaal een beetje hoofdpijn en hebben we wat musea bezocht en de rocky steps. Daarna hebben we nog een lekker cheesesteak gegeten (typisch van Philadelphia) en daarna weer terug naar huis.

Afgelopen weekend was het laatste fun weekend voor de finals. W&J had een streetfair en een springconcert georganiseerd. Deze dag was de dag waarop security wat milder was en het rond 5 uur een grote chaos is. Van alpaca’s, dromedarissen tot konijnen slangen allerlei soorten dieren waren aanwezig. Springkussen, wadklimmen, een bewegende haai waar je op kon zitten en iedereen werd langzaam gezelliger. We hadden nog eens prachtig weer. Rond etenstijd had ik het gevoel dat je de after party snack haalt, maar dit was pas halverwege de dag, want die avond hadden we nog een concert van KidInk. Blijkbaar een bekende rapper, maar ik kende ook maar 1 liedje…. Maar toch mega lol gehad.

Gisteren en vandaag heb ik mijn FInals gemaakt. Ze gingen allemaal wel oké, maar ben er zeker van dat ik al mijn vakken gehaald heb. Daarnaast kan ik ook met trots vertellen dat ik volgend jaar een bestuursjaar ga doen bij de RAGweek als bestuurslid sponsoring, waar ik echt super blij mee ben.

De laatste paar dagen ga ik nog even genieten en lol maken met alle leuke mensen die ik hier heb leren kennen en dinsdag heb ik zelfs nog een afscheidsfeestje met wat internationale studenten bij mijn business professor thuis. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan worden.

Mijn tijd hier bij W&J was echt geweldig en ben super blij dat ik deze stap genomen heb!

Oeps, sorry voor mijn lange verhalen. Twee maanden in een blogpost proppen was misschien niet mijn beste idee haha.

Liefs Bente.

  • 14 Mei 2016 - 09:33

    Opa En Oma:

    Lieve Bente , wij nemen aan dat je net zo hard gestudeerd hebt als dat je uitstapjes en feestjes hebt gehad
    Een goede mix, nu je alleen nog maar vakantie hoeft te vieren , kun je het wat rustiger aan gaan doen ? Veel plezier voor de tijd dat je nog in Amerika bent , en daarna, tot ziens .
    Groeten en knuffels van opa en oma

  • 14 Mei 2016 - 13:09

    Ciska Kelly:

    Weer een top verhaal Bente! Heb je nog wat foto's van de alpaca's?

  • 14 Mei 2016 - 13:09

    Ciska Kelly:

    Weer een top verhaal Bente! Heb je nog wat foto's van de alpaca's?

  • 15 Mei 2016 - 11:27

    Adriaan:

    Hey feestbeest Dank je update Het is te lezen dat dit echt voor jou een tė gekke periode is, waar je helemaal voor gaat. Ben trots op je! Heel veel plezier op je komende rondreis. xxx papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Amerika

Studeren en reizen

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2016

Bye W&J

08 Maart 2016

De afgelopen weken en New York

07 Februari 2016

De eerste weeek
Bente

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1035
Totaal aantal bezoekers 3221

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 17 Juli 2016

Amerika

Landen bezocht: