De afgelopen weken en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bente Kelly - WaarBenJij.nu De afgelopen weken en New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bente Kelly - WaarBenJij.nu

De afgelopen weken en New York

Blijf op de hoogte en volg Bente

08 Maart 2016 | Verenigde Staten, New York

Lieve allemaal,

De afgelopen weken zijn eigenlijk erg rustig geweest. Mijn weken bestonden voornamelijk uit hard studeren doordeweeks, en gezellig feesten in het weekend. Het weer daarentegen was wel mega raar. In een week kon het -15 graden zijn met heel veel sneeuw (ik had het zooo koud) en paar dagen later scheen de zon en was het 19 graden. Zelfs het weer is hier “extreem”.

Ik zal in ieder geval de leuke hoogtepunten van de afgelopen weken even opschrijven. In het weekend van Valentijnsdag zijn we de zaterdag naar een outlet center geweest, wat echt verschrikkelijk koud was dus je moest echt in de winkels blijven. Het was er iets groter, maar het leek ontzettend veel op Rosada in Roosendaal. En het was president Day, dat betekent nog meer korting! De dag erna was het Valentijnsdag en de meest romantische dag uit mijn leven. We hebben namelijk met een grote groep bingo gespeeld. Iedereen was super fanatiek, speelde op meerdere bingokaarten tegelijk en zodra iemand bingo had ging heel de zaal schreeuwen en joelen omdat zij nu dus een kleinere kans op een prijs hadden. Mega fanatiek dus. Ik had helaas geen bingo, wel paar keer heel dichtbij geweest.

De week daarop heb ik doordeweeks vooral veel huiswerk gemaakt en naar wall mart geweest en heb ik samen met Megs een trip naar New York geregeld. We gaan met 10 man in het weekend van 5 maart naar New York. Daar heb ik echt heeeeel veel zin in. Ook Springbreak is ondertussen geboekt. We gaan een weekje naar Florida Daytona Beach om lekker van de zon en cocktails te genieten. Dat boeken was een heus drama, aangezien elk vliegtuig nog maar 1 of 2 plekken had en wij met 10 man waren. Lynne heeft 8 keer een ticket moeten boeken voordat ze er eindelijk een had.

De week daaarop was redelijk rustig. Zaterdag ben ik met wat meiden naar Pittsburgh geweest en zijn we wat gaan eten bij Cheesecakefactory. Voor iedereen die niet weet wat het is, het is de hemel. Het eten is echt enorm lekker en veel te veel, dat delen de beste optie was. Daarna zit je zo vol dat je de cheesecake maar to go neemt. Oh die was zo lekker en ze hadden zo veel smaken het was geweldig.

De week daarna was qua eten echt geweldig. De donderdag was het commonsgiving, dan maakt de commons (dat is waar je hier je eten haalt) de thanksgiving maaltijd klaar (hemel). Vrijdag had ik pizza in de klas en was er voor lunch sushi ( ookal konden ze natuurlijk niet papa’s eigengemaakt sushi overtreffen) en die avond ben ik uit eten geweest met mijn roommate en wat vrienden van haar die langs waren gekomen en had ik de lekkerste zalm ever op. Het zou ook kunnen dat ik dat alleen maar dacht omdat het eten bij de commons nou niet echt heeeeel lekker is. De dag daarna zijn we met een paar meiden en Greg naar Pittspubrg gegaan en zijn we voornamelijk in vintage winkels geweest, waar Greg bij elke winkel vroeg waar de stoel stond. De zondag zijn we naar de chambers of nation geweest. In de universiteit van Pittsburgh hebben veel lokalen een eigen nationaliteit, zo heb je een Duitse kamer, Noorse, Oostenrijks, Engels en nog veel meer. Helaas geen Nederlandse. De kamers zagen er super mooi uit en functioneerde nog steeds als lokalen. Als laatste hadden we de native American room. Het zag er uit als een native America huiskamer met een geheime doorgang naar boven achter een kast. Boven was een slaapkamer. Het verhaal ging dat daar een geest dwaalde. Nadat de tourgide naar beneden ging bleven wij nog even boven om wat foto’s te maken. We hadden het er net over stel dat we de foto’s terugkijken en we ineens een vaag geest achtig iets op de foto zien toen we een hele harde knal hoorden en het wiegje ineens begon te bewegen. Voor een paar seconde was het stil en toen begonnen we allemaal te schreeuwen en zo snel mogelijk de trap af te rennen. De trap was echter super small dus echt snel ging dat niet en toen gebeurde hetzelfde nog een keer. We waren allemaal zo in paniek, ik ben verbaasd dat niemand van de trap afgedonderd is. Achteraf bleek dat de guide met een stok tegen het plafond aan stompte en dat dat alles veroorzaakte, maar oh wat waren we bang haha. Daarna hebben we nog heerlijk op een terrasje wat geluncht en zijn we weer terug gegaan naar de campus.

Afgelopen vrijdag was het eindelijk zo ver, ik ging naar New York. We hadden een nachtbus gereserveerd zodat we om 7 uur ’s ochtends in New York zouden aankomen. Vanuit de Uni ging een shuttle naar Pittsburgh en vanuit daar pakte we de bus. Het begon al goed doordat 1 van ons de shuttle had gemist en maar net op tijd was voor de bus. De busreis was verschrikkelijk. Het was een chinees bedrijf en heel raar. De stoelen waren echt mega krap. Zelfs mijn benen raakte de stoel voor mij, en mijn benen zijn super klein, waardoor ik volgens mij mijn knie verdraaid heb. Gelukkig heb ik wel wat kunnen slapen en kwamen we om half 7 s ’ochtends in NYC aan. Gelukkig had ik thuis op en kaart al getekend waar we heen moesten, dus dat scheelde veel stress met de weg naar het hostel zoeken. We hadden een heel mooi hostel dicht bij Central parc, echt super!
We begonnen met een ontbijt, iedereen was natuurlijk moe en hongerig, en dat is nou niet echt de beste combinatie. Daarna hebben we fietsen gehuurd en hebben we door Central parc gefietst. Dit is echt een enorm park. En je ziet overal eekhoorns en standbeelden en bomen en stukjes uit gossip girl. Super vet ook hoe je door de bomen de skyline van New York ziet. Daarna zijn we naar het historical museum gegaan. Wandelend door Central parc. Dat museum is erg groot en we hadden eigenlijk niet genoeg tijd om er op ons gemakje door heen te lopen. Daarna konden we eindelijk inchecken in ons hostel en had iedereen even tijd om op te frissen. Daarna zijn we uit eten gegaan en heb ik mijn duurste fles wijn ooit gekocht (38 dollar??!!!) maar hij was wel super lekker! Na het eten splitste de groep op. De meeste gingen naar een Broadway show, Mathilde. Ik vind Mathilde nou niet zo heel geweldig, dus samen met Lynne en Greg zijn we naar Times Square gegaan, ben ik opgelicht door Olaf (hij heeft heel mijn frozen ervaring verpest) want ze komen met je op de foto staan, of je dat nu wil of niet en vragen dan geld van. Ze beginnen gewoon met 10 dollar, brutale sneeuwpop. Daarna wilde we naar een leuk jazz café gaan, maar daar moest je helaas voor reserveren. We hadden een behoorlijke struggle om een bar te vinden en toen we er eindelijk een gevonden hadden bleek het een gay bar te zijn.
De volgende dag gingen we naar Statue of liberty. We besloten om een boottrip te maken die dicht langs statue of liberty zou varen, Brooklyn bridge meepakte en mooi uitkeek op New York zelf. We hadden enorm veel geluk met het weer. Het was wel koud maar droog en zonnig. De boottocht was erg mooi en we hadden goed zicht op statue of liberty en de stad. Daarna hebben we geluncht en zijn we doorgegaan naar het 9/11 monument. Dit vond ik erg indrukwekkend. Op het monument kon je alle namen lezen van de slachtoffers van de ramp wat het best heftig maakte. Daarna zijn we naar Empire state building gegaan en een paar van ons daadwerkelijk naar binnen. We hadden kaartjes gekocht om naar de 86e verdieping te gaan en vanuit daar keek je uit op heel New York, wat echt super mooi was. We hadden deze activiteit zo getimed dat we boven zouden zijn met de zonsondergang. Het was echt zo mooi om te zien hoe alle lampen aangingen en de zon langzaam onder ging. Daarna hebben we nog door rockerfeller center waar we natuurlijk de Nederlandse vlag gezien hebben. Ondertussen had ik alweer honger gekregen en was iedereen heel blij toen we weer konden eten. We waren gelukkig net op tijd voor de bus terug en iedereen was kapot. De volgende ochtend waren we om half 9 weer op de campus. Ik was gebroken en moe en viel bijna in slaap tijdens mijn lessen, maar het was het waard!

Zo te zien is mijn verhaal toch nog super lang geworden! oepss... ik dacht eigenlijk dat het niet zo veel zou worden.

Veel liefs Bente

  • 08 Maart 2016 - 22:09

    Sanne:

    Jeeeej weer een verhaal :)
    New York klinkt als een super ervaring! Jaloers, hihi

    Dikke kus

  • 09 Maart 2016 - 10:08

    Jolande:

    Wat heerlijk om te lezen Bente! De 1x toen ik in USA was had ik ook jouw leeftijd en leuk hoor, lijkt wel of ik sommige dingen weer herken, de Huge porties eten bv...
    Lijkt mij heerlijk met zoveel leeftijdsgenoten te studeren. Nog veel plezier!

  • 09 Maart 2016 - 10:23

    Opa En Oma:

    Hallo lieve Bente, wat fijn om weer een leuk verhaal van jou te horen Het is erg fijn om te lezen en het geeft aan dat je er veel plezier en baat bij hebt om in Amerika te zijn Ook geeft jou verhaal herinneringen aan onze vakantie in Amerika al is dat ook al weer al lang geleden
    Groeten vanuit een zonnig Spanje Opa en oma

  • 14 Maart 2016 - 13:43

    Debby Pouls:

    Wel jaloers op je! Leuk om te lezen hoor X
    Debby

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Amerika

Studeren en reizen

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2016

Bye W&J

08 Maart 2016

De afgelopen weken en New York

07 Februari 2016

De eerste weeek
Bente

Actief sinds 24 Jan. 2016
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 3217

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 17 Juli 2016

Amerika

Landen bezocht: